lørdag den 19. august 2017

Employment branding


Employment branding handler om at skabe et samlet image af virksomheden – repræsenteret via medarbejderne!
Men på sociale medier optræder medarbejderne først som individer dernæst som repræsentant for virksomheden.
Når en medarbejder benytter sociale medier til professionel brug, smitter medarbejderens adfærd og aktiviteter af på virksomhedens digitale brand. Dermed er din medarbejder med til at påvirke virksomhedens samlede omdømme.
Den gode nyhed er, at jo mere og bedre, dine medarbejdere er til at benytte sociale medier – des mere og bedre synes virksomhedens samlede kompetencer og brand.
Gjort rigtigt, kan man som virksomhed få medarbejdere til at repræsentere arbejdspladsen på en måde, der er til fordel for både medarbejder og virksomhed, så I tiltrækker de rigtige medarbejdere. Potentielt kan sociale medier være en virtuel udvidelse af intern rekruttering og kolleganetværk.
Det handler ikke om regler, men om at sætte rammerne.
  • Hvilken adfærd ønsker I jeres medarbejdere skal udvise på sociale medier som repræsentanter for jeres virksomhed?
  • Hvordan vil I klæde jeres medarbejdere på til at varetage jeres fælles digitale brand? 
  • Hvordan sikrer I at research på jobsøgeres digitale fodspor er valid, kvalitativ og fair?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar